Zostało wyszukane 22 wypowiedzi dla zapytania: Rytuał Rzymski
  
Strona 1 z 1Idź do strony 1
PostWiadomość
  Wyrzucanie demonów z opętanych. Czyją mocą?


Wypowiedzi: 8
Odsłon: 346
Post Wysłano: 2006-05-21, 18:25 / Forum: Duch Święty
      Android napisał:
Po pierwsze wklejenie jednego postu z kilku przynajmniej które wklepałem tuaj jest zniekształceniem obrazu.

Po pierwsze, to ten wątek jest odpowiedzią na zarzuty odnośnie tego, czyją moca są wypędzane demony z opętanych podczas egzorcyzmów. Wkleiłem post, który dotyczył tej kwestii bezpośrednio.

Cytat:
Tak jak wspomnialem Rytuał Rzymski został zmieniony w roku 1999.
(Informacja ONET, oraz wyszukiwarka google - YZ google nie boli)

A po drugie, to po prosze o źródło twoich rewelacji. I nie interesuje mnie "poszukaj sobie". Podaj konkretnie: Albo link, albo pozycję książkową(z autorem, miejscem i rokiem wydania).
 


  Odnowa w Duchu Świętym czy wywoływanie duchów?


Wypowiedzi: 52
Odsłon: 2377
Post Wysłano: Pon 20 Paź, 2008 21:14 / Forum: Wszystko o Odnowie
      Póki nas nie ucinają za offtopic... Piszmy
Po pierwsze - świecki katolik nie ma prawa tego używać, ale w ogóle nie rozumiem, skąd się wziął temat. Stwierdziłam tylko, że niemożliwość (i brak konieczności) używania nie oznacza konieczności braku elementarnej wiedzy Nie każdy musi wiedzieć, czym jest rytuał rzymski, natomiast o tym, czym jest Mszał rzymski, uczą na katechezie, nie jestem pewna, czy w podstawowej, czy w gimnazjum... Muszą uczyć.
To troszkę, jakby nie odróżniać Katechizmu od brewiarza - pewnie 90% współczesnych świeckich katolików nigdy nie modliło się liturgią godzin (choć przecież to modlitwa codzienna Kościoła... ), ale mimo tego odróżniają niebieską cegłę od czarno-pomarańczowej cegły

Tu nie chodzi o to, co jest zabronione, a co nie, tylko co jest konieczne. Jak chodzi o "wszystko inne", to absolutnie nie ma żadnej samowolki. Modlitwa o uwolnienie może być przeprowadzana pod przewodnictwem kapłana, lub diakona, chyba, że mówimy o prywatnych modlitwach o uwolnienie do osobistego odmawiania, albo o egzorcyzmie prostym, który każdy katolik może samodzielnie odmówić. Natomiast trzeba wiedzieć, czym różni się prosty od uroczystego i czego świeckiemu nie wolno - żeby się zbyt nie zagalopować i nie narobić sobie więcej szkody, niż pożytku.
Zresztą uważam, że w razie wątpliwości "ile mi wolno" w takich kwestiach, warto po prostu przytulić się do Pana i poczuć się bezpiecznie w Jego ramionach W nich nie ma żadnego niebezpieczeństwa i nie można się 'zagalopować' - im bardziej uciekam się do Jezusa, tym lepiej dla mnie

A o tym, że okultyści używają rituale romanum... pierwszo słyszę - ale też nie mam skąd słyszeć. Jeśli prawdziwe - to bardzo smutne.
  Komunia pod obiema postaciami


Wypowiedzi: 39
Odsłon: 7351
Post Wysłano: 26-01-2007, 22:18 / Forum: Diakonia Liturgiczna
      Faktycznie dokumenty EP w tym względzie są ubogie ale jest jedna uchwała, jednak dla zgromadzeń zakonnych

http://www.kkbids.episkop...a.htm#etykieta4

Ale w tej kwestii oczywiście nie dotyczy przedstawionej sytuacji.

ponadto w tej sprawie odpowiedni biskupi powinni wydawać takowe dokumenty obowiązujące w danej diecezji. Tak np. jest w mojej diecezji gdzie biskup to uregulował konkretnym pismem. Jeśli to kogoś interesuje (zwłaszcza z zielonogórsko-gorzowskiej) podam link

http://www.ddl.org.pl/ima...wie_Komunii.pdf

Biskup piszę w nim że zezwala na udzielanie Komunii pod dwiema postaciami każdemu kapłanowi, w każdej Mszy jeśli uzna to za uzasadnione. tak więc u mnie w diecezji nie było
by z tym żadnych problemów

Pablito co do Twojego ślubu to Rytuał Rzymski podaje że podczas Mszy z udzieleniem sakramentu małżeństwa komunię mogą przyjąć: małżonkowie. Ale myślę że idąc za głosem rozsądku nie należy stawiać problemów gdy chodzi o udzielanie Komunii pod obiema postaciami. W końcu Jezus powiedział do uczniów także "Bierzcie i pijcie, to jest kielich krwi mojej."
  Odnowa w Duchu Świętym czy wywoływanie duchów?


Wypowiedzi: 52
Odsłon: 2377
Post Wysłano: Pon 20 Paź, 2008 20:31 / Forum: Wszystko o Odnowie
      Nie Mszał rzymski, tylko Rytuał rzymski, który wcale taki gruby nie jest (widziałam go w księgarni koło katowickiej archikatedry, natomiast kupić chyba rzeczywiście nie można, nie wiem zresztą. był na półce z innymi tego typu dokumentami/księgami) i jest zupełnie czym innym, niż mszał, używany na każdej Mszy św.
  Rytuał Rzymski


Wypowiedzi: 10
Odsłon: 277
Post Wysłano: 23-04-2009, 02:16 / Forum: Hyde Park
      Czy wiecie, moze, gdzie mozna i czy w ogole mozna go nabyc
  Poczet papieży


Wypowiedzi: 1
Odsłon: 151
Post Wysłano: 2008-07-24, 11:14 / Forum: Papiestwo
     
Camillo Borghese (ur. 17 września 1552 w Rzymie) - włoski duchowny z rodu Borghese, od 1605 papież Paweł V.

Był synem dziekana prawników Kurii Rzymskiej. Studiował nauki prawne w Perugii i Padwie, po powrocie do Rzymu został prawnikiem kurialnym oraz referendarzem trybunału Sygnatury Apostolskiej. W marcu 1576 został wikariuszem patriarchalnej Bazyliki Liberiańskiej. Od września 1588 do 1591 był wicelegatem w Bolonii, w 1595 odbył nadzwyczajną misję legata przy królu Hiszpanii Filipie II.

5 czerwca 1596 papież Klemens VIII mianował go kardynałem, z tytułem prezbitera S. Eusebio. W kwietniu 1597 Borghese został biskupem Iesi (do 1599), w czerwcu 1603 wikariuszem generalnym Rzymu i inkwizytorem.

Po śmierci Leona XI Borghese został na konklawe 16 maja 1605 wybrany na papieża. Przyjął imię Pawła V, koronował się 29 maja 1605, uroczysty ingres do Bazyliki Laterańskiej odbył 6 listopada 1605.

Postawił sobie za cel wzmocnienie autorytetu papiestwa wobec władzy świeckiej. Część państw włoskich - Sabaudia, Genua, Neapol - podporządkowała się nowym zarządzeniom, nie przyjęła ich natomiast Wenecja. Papież obłożył ekskomuniką senat i dożę, a całą Republikę Wenecką interdyktem; był to ostatni przypadek interdyktu papieskiego wobec suwerennego państwa. Duchowni, którzy zaakceptowali nałożone kary papieskie, zostali wygnani lub uwięzieni. Ostatecznie interwencja króla Francji Henryka IV zapobiegła przejściu Wenecji na protestantyzm; papież zdjął interdykt, jednak moralnie poniósł porażkę, a prestiż Stolicy Apostolskiej doznał uszczerbku.

Polityka papieża dążyła do zbliżenia z Francją, ale nie zapobiegła rozwojowi tendencji gallikańskich. Nieudane działania podjął Paweł V w sprawie katolików angielskich i irlandzkich. Parlament angielski nałożył na katolików obowiązek składania przysięgi, unieważniającej papieskie prawo odwoływania książąt świeckich. Papież żądał wycofania tego obowiązku, ale w tym samym czasie archiprezbiter George Blackwell wbrew woli przełożonych nakłaniał katolików do składania przysięgi. Ostatecznie Blackwella odwołano w 1608, ale sytuacja katolików uległa pogorszeniu.

Papież Paweł V potwierdził nakaz przebywania biskupów w swoich diecezjach. Opublikował odnowiony Rytuał Rzymski, wzmocnił dyscyplinę w zakonach. Popierał działalność misyjną, w okresie jego pontyfikatu rozwinęły się m.in. misje kapucynów w Kongo i jezuitów w Paragwaju. Misjonarzom jezuickim w Chinach papież zezwolił na używanie miejscowego języka w liturgii.

W 1612 papież zatwierdził Instytut Kongregacji Oratorian Filipa Neri, rok później francuskie Oratorium Naszego Pana Jezusa Chrystusa (założone przez Pierre de Berulle'a). 1 listopada 1610 Paweł V kanonizował kardynała Karola Boromeusza (zm. 1584) i Franciszkę Rzymską (zm. 1440). Wśród beatyfikowanych papieskich znaleźli się Ignacy Loyola, Franciszek Ksawery, Filip Neri i Teresa z Avila.

W okresie pontyfikatu ukończono budowę nawy głównej, fasady i portyku Bazyliki Św. Piotra. Papież zapewnił Rzymowi poprawę zaopatrzenia w wodę (kazał odbudować dwa akwedukty, w tym dawny Akwedukt Trajana). Wzbogacił zbiory Biblioteki Watykańskiej oraz ustanowił tajne zbiory archiwum. Obok zasług dla Rzymu papież pamiętał także o swojej rodzinie - adoptowany bratanek i bliski współpracownik papieża, kardynał Scipione Caffarelli-Borghese wybudował słynną Villa Borghese.
  Teksty sakramentów, mszy i ministrantury


Wypowiedzi: 4
Odsłon: 1703
Post Wysłano: Nie Lip 08, 2007 7:46 pm / Forum: Ryt rzymski (klasyczny)
     
Cytat:
Mam pytanie czy są moze w internecie teksty liturgiczne udzielania sakramentów z 1962 roku poszukuje:

- teksty sakramentu chrztu
- teksty sakramentu małzeństwa
- teksty sakramentu chorych
- teksty sakramentu bierzmowania
- teksty obrzedow pogrzebu

A dla jakiego kraju/diecezji? Przedsoborowemu rozdrobnieniu rytuałów próbowano położyć kres dopiero w okresie międzywojennym. Wydaje mi się, że w 1962 r. przynajmniej każdy kraj miał ujednolicone obrzędy, ale głowy nie dam.

Jeśli chodzi o Rytuał Rzymski i inne księgi, fragmenty znajdzie Pan w Archivum Liturgicum: http://www.ecclesiacatholica.com/
Niestety, trzeba zachować ostrożność przy lekturze, bo mimo mojej prośby, rubryki mszalne "Ritus servandus" wciąż są w starej wersji (Piusa X).
  Msze łacińskie


Post Wysłano: 16.07.2006 (niedziela), 21:34 / Forum: Na temat łaciny
      "Asperges me Domine, hysopo et mundabor
lavabis me et super nivem dealbabor.
Miserere mei Deus, secundum magnam misericordiam tuam(...)"( Psalmus 59)

"Introibo ad altare Dei. Ad Deum qui laetificat iuventutem meam. Iudica me Deus et discerne causam meam de gente non sancta, ab homine iniquo et doloso erue me.(...) Confitebor tibi in cithara, Deus, Deus meus, quare tristis es anima mea, et quare conturbas me? "(Psalmus 42)

Ja także cenię i szanuję Mszę łacińską z Kanonem Rzymskim, wywodzącym się z IV w. po Chr.
Zauważmy że tzw. Novus Ordo Missae rózni się zasadniczo od Missa Tridentina i to w b. wielu elementach (nie tylko zewnętrznych typu pozycja kapłana). Często "msza po łacinie" to NOM po łacinie.
Na stronie www.liturgy.dk można zobaczyć fragmenty rekonstrukcji mszy średniowiecznej. Śpiew na Introitus, Graduale, Offertorium i Communio są zbieżne z Missale Romanum.
Można też sciągnąć z internetu Missale Romanum (ex decreto Concilii Tridentini restitutum), całośc po łacinie, b. ciekawe. Bardzo ładnie nagrana Tridentina (ale ok. 700 MB) jest dostępna na www.piusx.org.pl
Oprócz mszału jest jeszcze Rytuał Rzymski i kilka innych ważnych dokumentów pre-Vaticanum Secundum (ocz. wszystko łacina)
Wszystkie elementy prawidłowego stroju kapłana i tzw. ubioru kielicha są także wzięte z łaciny.
Również w seminariach niegdyś wykłady i rozmowy z wykładowcami były tylko po łacinie. Por. np. Zapiski Więzienne Stanisława kard. Wyszyńskiego - "ćwiczymy z księdzem konwersację łacińską".
Warto na koniec zauważyć, że zasady wymowy w KRK są nieco inne niż zalecane przez podręczniki. Ale tylko nieznacznie.
  Odmiany sedewakantyzmu


Wypowiedzi: 69
Odsłon: 14100
Post Wysłano: Sob Lut 25, 2006 1:42 pm / Forum: Tradycyjny katolicyzm
      Panie Gregor,
uczono nas w seminarium o ważności intencji przy sprawowaniu każdego sakramentu, ta intencja ma być przynajmniej habitualna, tzn raz wzbudzona i nie odwołana aktem woli kapłana. Nie jest ona związana z rytem, chociaż go zakłada. W brewiarzu nowym jest podana w modlitwach przygotowania do Mszy św. taka propozycja intencji:
Chcę sprawować Najświętszą Ofiarę i dokonać przeistoczenia chleba i wina, aby się stały Ciałem i Krwią naszego Pana, Jezusa Chrystusa. Pragnę to uczynić według obrządku świętego Kościoła rzymskiego, na chwałe Boga wszechmogącego i całego Kościoła triufującego, na pożytek mój i całego Kościoła pielgrzymującego i za wszystkich, którzy polecali się moim modlitwom. Niech Bóg wszechmogący i miłosierny udzieli nam wesela i pokoju, poprawy życia i czasu na szczerą pokutę, łaski i pociechy Ducha Św. oraz wytrwałości w czynieniu dobra. Amen.
Co tu jest niekatolickiego. Czy miał pan w ręku nowy pontyfikał rzymski, rytuał chrztu?
Jeszcze raz proszę wykazać mi herezje w tych księgach zawarte, będę naprawdę wdzięczny!
  Udział diabła


Wypowiedzi: 88
Odsłon: 5825
Post Wysłano: Pon Lis 24, 2008 10:43 am / Forum: Katolicyzm
      Diabeł boi sie egzorcyzmów. Robi wszystko by ich nie było. Nawet nielegalnie Exemplum:

Instrukcja Inter Oecumenici:

II. Opuszczenia w uzupełniającym obrzędzie chrzcielnym (do art. 69 Konst.).

62. W obrzędzie, uzupełniającym opuszczenia przy chrzcie dziecka, który Rytuał rzymski podaje w tyt. II r. 5, należy opuszczać egzorcyzmy wymienione pod n. 6 (Exi ab eo), 10 (Exorcizo te, immunde spiritus - Ergo, maledicte diabole) i w n. 15 (Exorcizo te, omnis spiritus).

63. W obrzędzie uzupełniającym opuszczenia przy chrzcie dorosłych, a znajdującym się w Rytuale rzymskim w tyt. II r. 6, należy opuścić egzorcyzmy wymienione w nn. 5 (Exi ab eo), 15 (Ergo, maledicte diabole), 17 (Audi, maledicte satana), 19 (Exorcizo te - Ergo, maledicte diabole), 21 (Ergo, maledicte diabole), 23 (Ergo, maledicte diabole), 25 (exorcizo te - Ergo, maledicte diabole), 31 (Nec te latet) i 35 (Exi, immunde spiritus).

W dawnym Obrzędzie Chrztu kapłan egzorcyzmował "na wszelki wypadek" niemowle pięciokrotnie.

Może dlatego tyle w tych czasach zwyrodnialstwa nawet w dzieciach.

Tak samo ma się z Sakramentem Kapłaństwa. Tylko iektórzy kapłani są egzorcystami. Aż do "reform" nie majacych nic wspólnego z 2SW sakrament kapłaństwa składał się z 7 święcen. Czetech mniejszych: ostianusza, lektora, egzorcysty i akolity oraz trzech większych: subdiakona, diakona i kapłana. Nie ma juz czterech mniejszych święceń i poprzez to pozbawiono każdego kapłana katolickiego mozliwości egzorcyzmowania.
  Rytuał - do czego to służy?


Wypowiedzi: 2
Odsłon: 2290
Post Wysłano: Sro Lip 12, 2006 5:33 pm / Forum: Liturgie i ryty (ogólnie)
      "Rytuał Rzymski" Pawła V z 1614 r. składał się z trzech części:
- sakramenty
- błogosławieństwa
- procesje

Taki porządek panował z grubsza w agendach diecezjalnych, które - jak Paweł V "zalecał" - miały zostać dostosowane do Rytuału Rzymskiego.
Z dostosowywaniem bywało różnie. W Polsce mieliśmy od 1631 r. taki dostosowany Rytuał, który zachował nasze niektóre zwyczaje i np. pozostawił użycie języków narodowych w obrzędach chrztu i małżeństwa. Abp Nowowiejski naliczył 18 miejsc, w których ten Rytuał był sprzeczny z Mszałem Rzymskim, Ceremoniałem Biskupim czy Rytuałem Rzymskim, jednak Stolicy Apostolskiej nie przeszkodziło to w zatwierdzeniu tegoż :-)

Niezależnie od lokalnych rytuałów, w całym Kościele można było stosować Rytuał Rzymski. Niektórzy rubrycyści twierdzili nawet, że poza Rytuałem Rzymskim, inne są zakazane. Abp Nowowiejski uznawał za legalny z naszych rytuałów tylko ten z 1631 r., wszystkie późniejsze zmiany były dla niego samowolą liturgiczną. Problem statusu prawnego rytuałów skwitował x. Kordel w 1927 r. (czyli po wydaniu zreformowanego Rytuału Polskiego) słowami: "tego nawet w Rzymie nie wiedzą" :-)
  Neokatechumenat


Wypowiedzi: 735
Odsłon: 39676
Post Wysłano: 26-03-2009, 19:26 / Forum: Z życia Kościoła
     
Cytat:
Co do znaku zgromadzenia - każda Msza jest znakiem zgromadzenia, bo Kościół na ziemi łączy się z Kościołem tryumfującym, nawet jak jest tylko ksiądz i ministrant - to wtedy ministrant reprezentuje cały lud Boży i taka Msza tak samo doskonale łączy się z liturgią niebieską. Oczywistym jest, że znak zgromadzenia grupy wiernych jest najlepszy, jednak nie widzę, żeby miał się gdzieś specjalnie zatracić, gdyż Msze były sprawowane w większości przypadków wraz z wiernymi. Dziś także jest wiele Mszy bez ludzi (np. kurialiści odprawiający rano Msze).
Oczywiście potępić trzeba nadużycia wielokrotnego celebrowania Mszy, podobnie jak niepotrzebne koncelebry.
Cytat:

Umoczony w sosie kawałek chleba podać na rękę...
Cytat:

A to rytuał Paschy i wszelkie jej elementy to niezmienne? Zaprzestano przecież składani ofiar od czasów zniszczenie drugiej świątyni.
Cytat:

Poniżej: tu chyba nawet Komunia do ust jest (tak było w opisie tego przedstawienia, że pokazuje podawanie do ust)
Cytat:

No to wypisz wymaluj skoro DN odnosić się chce do antycznego chrześcijaństwa i ma być to ryt rzymski (no bo w koncu ksiądz sam pisał ze to NOM), to powinna naśladować właśnie to

Po raz kolejny powtarzam, że nie chodzi o to by robić kalkę Ostatniej Wieczerzy, bo to jest niemożliwe. Ale nie znaczy to, że nie powinno siędo niej odwoływać.
  Egzorcyzm w Kościele - czy potrzebny?


Wypowiedzi: 265
Odsłon: 10535
Post Wysłano: Nie Gru 28, 2008 11:52 am / Forum: Chrześcijaństwo, ekumenizm
      Tak sobie przyjżałem się waszej dzyskusji, no i mam wrażenie iż z prostych rzeczy czynicie ogromny zamęt.

Tu np kwestje wyższości jednego rytu nad drugim, które to dla mnie w ogóle jest nie do pojęcia. Dla mnie liczy się przyjaźń i serce zwrucone do Ojca a nie klepanie i odprawianie jakiś rytów. Gdy idę do przyjaciela tak z pośród ludzi jak i do Boga jakaś śmierdząca zarytuawiona religia nie istnieje. Po prostu wylewam mu swoje serce, mówię co boli, co cieszy bądz za com wdzięczny. Albo poprostu jestem z nim i nic nie mówiem.

Dajmy na to takzwany rytuał Rzymski, bądz Grecki czy jakiś tam inny jakie by ludzie nie stworzyli.

Chyba w tej posłudze jaką jest wypędzanie demonów bardziej chodzi o wskazówki tego czego się wystrzegać a o czym nie zapomnieć podczas uwalniania kogoś z pod wpływu tego draba.

To musiało by zabawnie wyglądać i trudno mnie sobie to wyobrazić np: Jezus w Genezaret lub gdzie kolwiek indziej wypędzający demony. Podobnie i Paweł Zanim podejmują się wyzwania zakładają stułę. Bo przecież wszystko musi być na miejscu, wyciągają jakiś ryt i jadą w zgodzie z nim.

A może po prostu powiedzieć wyjdż i nie wracaj do tego człowieka.
  Roznice miedzy prawoslawiem a katolicyzmem


Wypowiedzi: 1313
Odsłon: 137644
Post Wysłano: Sob Kwi 12, 2008 4:14 pm / Forum: Chrześcijaństwo, ekumenizm
      Ad1.
Sam KKK pisze że potrzeba aby najpierw wyznali oni wiarę katolicką wobec tych sakramentów. A więc przyjęcie nauki kościoła . Przepraszam ale to jest tak maltretowane na forach że nie chce mi się powtarzać. A KKK to mówi. Dalej a raczej wcześniej 1396 "... Komunia odnawia, umacnia i pogłębia wszczepienie w Kościół..." 1398 Cytat ze św. Augustyna (dla prawosławnych błogosławionego) "O sakramencie pobożności! O znaku jedności! O więzi miłości!" 1399 mówi o relacjach z kościołami wschodnimi. I 1400 nie ma i nie przewiduje się interkomunii z reformacją. A na koniec cytat z e św. Ignacego Antiocheńskiego (1369 przypis 176) "Uważajcie za ważną tylko taką Eucharystię, która jest sprawowana pod przewodnictwem biskupa lub tego, komu on zleci."
Ad2.
W kościele zawsze istniało wiele rytów. Moja wina może źle sformułowałem swoje wnioski ale obecnie prócz NOM, tzw. Trydentki (która zresztą nigdy nie była zakazana), jest ryt dominikański, jest ryt (przepraszam ale pisze to bez notatek więc dokładnie nie pamiętam nazwy) np. afrykański chyba się nazywa chicagowskim przeznaczony głównie dla Afroamerykanów w którym tańczy się i śpiewa podobnie jak np. u baptystów, swoją modyfikacje rytu mają parafie indiańskie i prawie w każdym miejscu świata prócz tych powszechnych uniwersalistycznych które są takie same dla całego świata (mam tu na myśli NOM i tzw. Trydentke) można znaleźć ryty specyficzne na jakie wyrażali zgodę Patryjarchowie Rzymu. Nie dodałem tutaj rytów wschodnich które ze względu na swoją tradycje i tradycje kościołów pozostających w komunii z Patryjarchą Rzymu też mają swoje miejsce w KRK. Ale te ryty są specyficzne wiążą się z tradycją regionu, historią, zakonem, etc. Rytem uniwersalnym może nie dla całego katolicyzmu ale konkretnie dla KRK Vaticanum Secundum była tzw. Trydentka a po reformie NOM. Ze względu na pobożność kościoła i to że wielu ludzi jest to bardzo ważne SVII nie zlikwidował Trydentki. Znowu przepraszam że uogólniam ale chodziło mi o to że jednak podstawą dla wszystkich kościołów katolickich na całym globie jest rytuał rzymski którego tworzeniem i wszelkimi modyfikacjami zajmuje się Watykan(Rzym) a nie wchodzę tu w może ważną ale jednak ze względu na jedność kościoła nie konkretnie różnice w formach rytów. Rytuał publikuje rzym i następnie jest on tłumaczony na języki narodowe.
Ad3.
Drogi Nektariuszu mimo wszystko powiem coś co może nie wiem czy będzie popularne na tym forum. Nasze kościoły z tego co wiem (popraw mnie jeśli się mylą) pozostają we wzajemnej schizmie a nie herezji. Więc w głębi duszy każdy z nas jest po trosze katolikiem i prawosławnym. A więc krótko mówiąc uznajemy nasze kościoły choć w pełni nie uznajemy całej nauki którą niosą. Jak już wcześniej powiedziałem trudno byłoby aby po tysiącu lat wzajemnego ignorowania się wszystko skończyło się ładnie i cudownie ale wydaje mi się że najważniejsze że chcemy wrócić do korzeni i tej jedności z pierwszych wieków i dlatego powinniśmy się modlić za naszych Patryjrchów aby dał im Bóg łaskę aby umieli przezwyciężyć te tysiąc lat i w miłości dali obraz zjednoczonego kościoła. A przecież nie wiem czy się ze mną zgodzisz ale wydaje mi się że prawdziwy
chrześcijanin to doskonałe połączenie katolicyzmy i prawosławia, logiki i emocji, czynu i modlitwy dlatego w pełni będziemy dopiero gdy będziemy razem.
Ad4.
Masz racje cały monascytyzm pochodzi ze wschodu. Więc możliwe że jednak jest ze sobą jakoś powiązany.

Pozdrawiam serdecznie
  Rzut oka na nowy ryt egzorcyzmów


Wypowiedzi: 8
Odsłon: 69
Post Wysłano: Czw 11:55, 30 Paź 2008 / Forum: Szatan nie umarł! Ezoteryka, Okultyzm, Bałwochwalstwo....
      Egzorcyzmy

Po czym można poznać, że ktoś został rzeczywiście opętany przez złego ducha? Rytuał Rzymski podawał w tej dziedzinie trzy wskazówki, które mogły pomóc egzorcyście w postawieniu trafnej diagnozy:

1° mówienie lub choćby rozumienie obcych języków, których opętany się nie uczył,
2° wiedza o przedmiotach lub zdarzeniach ukrytych oraz
3° nadzwyczajna siła. Są to, podkreślam, tylko wskazówki, nie zaś nieomylne znaki opętania. To egzorcysta musi każdorazowo zdecydować, czy w dany przypadek jest, czy też nie jest zamieszany szatan – innymi słowy, czy ma do czynienia z faktycznym opętaniem, czy też z chorobą psychiczną, oszustwem lub urojeniem. Wspomniany już ks. Amorth często powtarza, że najlepszym środkiem diagnostycznym jest dla niego cicha modlitwa, tzw. mały egzorcyzm: jeżeli nie wywołuje w osobie, która się doń zgłosiła, żadnych manifestacji diabelskich, najprawdopodobniej nie jest opętana; jeśli jednak do manifestacji takich dochodzi – trzeba rozpocząć przygotowania do uroczystego rytuału. Jak często się to zdarza? Bp Balducci wyjaśnia, że bardzo rzadko – zazwyczaj w pięciu-sześciu przypadkach na tysiąc osób zgłaszających się po poradę; ks. Amorth skłonny jest tę liczbę podzielić jeszcze na pół11.

Nie jest moim zamiarem epatowanie Czytelnika szczegółowym opisem wspomnianych manifestacji diabelskich – zainteresowanych odsyłam do wymienionej na końcu literatury. Warto jednak podkreślić fakt pewnego szczególnego zabarwienia przypadków opętania (bp Balducci używa tu słowa tonalitá), mianowicie wstrętu, jaki energumen (tj. opętany) odczuwa w stosunku do sacrum. Ów wstręt może się objawiać bluźnierstwami i złorzeczeniem pod adresem Pana Boga, N.M.Panny, poszczególnych Świętych, jak i samego egzorcysty, który bywa znieważany, opluwany, a nieraz i atakowany fizycznie – ale również niewytłumaczalną w sposób naturalny zdolnością do rozpoznawania przedmiotów poświęconych (na które opętany reaguje wściekłością) od niepoświęconych (które są dlań obojętne). Jest to również jedna ze wskazówek12, że mamy do czynienia z rzeczywistym opętaniem demonicznym.

Kiedy egzorcysta poweźmie pewność, że obserwowane przez niego objawy nie są pochodzenia naturalnego, zwraca się do biskupa miejsca o zezwolenie na odprawianie egzorcyzmów. Powinny one mieć miejsce najlepiej w kościele albo w kaplicy, jednak zalecana jest dyskrecja – może w nich uczestniczyć tylko kilkoro świadków, najlepiej krewnych osoby opętanej. Powiadamianie środków masowego przekazu jest formalnie zakazane13.

Natychmiastowe uwolnienia spod władzy szatana mają miejsce zazwyczaj jedynie w książkach protestanckich autorów – w rzeczywistości egzorcyzmy nie działają, jak sakramenty, ex opere operato (tzn. same przez się) i na ogół potrzeba wielu sesji, ciągnących się nieraz latami, aby uwolnić osobę opętaną od złych duchów. Tak właśnie było w najbardziej znanych przypadkach opętań: Nicole Aubrey, Antoniego Gaya, Thiébauda i Józefa Burnerów z Illfurth, „Marii” z Earling, „Magdy” z Trewiru czy Anny Lizy Michel z Klingenberg (zakończonym nb. jej śmiercią).
  Polemiki


Wypowiedzi: 97
Odsłon: 2857
Post Wysłano: w Pią Gru 08, 2006 3:45 pm / Forum: Polemiki
      Transubtancjacja (termin ktory stara sie opisać istniejąca sytuacje, czyli to ze "cialo Jego jest prawdziwym pokarmem" [a nie hokus pokus] ) jest partycypacja (uczestnictwem) w Smierci i Zmartwychwstaniu Jezusa. Pastor sam jest pogańskim rytuałem (nawet nie wie co to jest poganstwo - jaki rytuał: rzymski, arabski, egipski, celtycki, astecki, japonski, slowianski, ..., prosze o precyzje). Nie bede wyjasniać, ze to jest jego poglad na to czym jest eucharystia w rozumieniu katolickim (prawoslawnym, melchickim, mozoarabskim, koptyjskim)
"W pierwszym przypadku Pośrednikiem jest sam Jezus. W drugim ksiądz katolicki." nie prawda - w drugim tez jest Jezus, bo "ex opero operantis" wyklucza pierwszorzędne działanie kapłana (takie jest rozumienie sakramentu) jeśli pastor tego nie rozumie, to dlatego ze musi trzymac sie ustaleń protestackich (choc nawet luteranie wierzą ze w eucharystii obecny jest Jezus [ale tylko w czasie obrzędu])
Co daje pewność zbawienia?
1. "Kto wierzy w Syna, ma życie wieczne; kto zaś nie wierzy Synowi, nie ujrzy życia, lecz grozi mu gniew Boży." J 3, 36
2. "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia." J 5, 24
3. "Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym." J 6, 54
podsumowując - pewność zbawienia daje mi Słowo Jezusa !!!!!!!!!!!!!!

"B - transsubstancjacja na mszy" a jak wyjaśnimy terminy "męka, śmierć i zmartwychwstanie w którym uczestniczymy, celebrując Eucharystie, w której działającym jest Bóg w Trójcy Jedyny (choć precyzyjnie jest to synergia, czyli dialog człowieka z Bogiem )"
przeistoczenie jest jednym z elementów Mszy i nigdzie nie jest powiedziane ze najważniejszym (jest integralność celebracji - wiele tego - nierozłączność elementów), choć anafory zawsze były szczególnie doceniane - / anafora... trudne słowo /
"W KK cud który daje zbawienie to transsubstancjacji (przemiana podczas mszy). Wiara w nią i uczestniczenie w niej daje zbawienie." ciekawe gdzie to kolega wyczytał, chyba w swoich wyobrażeniach na temat kościoła ...
nic bardziej mylnego....
"chlubimy się krzyżem, naszego Pana Jezusa Chrystusa, w nim jest Zbawienie, zycie i zmartwychwsktanie nasze, przez niego jesteśmy zbawieni i osfobodzeni" - antyfona z wielkiego piatku (nie ma slowa o transubstancjacji) - niech pastor poda choc jeden moment z nauczania kościoła albo ze mszy w którym jest taki cytat "???" bo moze jakis papiez tak powiedział (ale w to wątpie) albo w tekstach mszalnych jest takie sformułowanie, albo w KKK
krótka KONKLUZJA...
np. skutkiem wiary jest chrzest, ale samym symbolem będzie polanie wodą głowy, lub jak wolicie zanurzenie w wodzie.
Eucharystia - bez wiary jest to tylko SYMBOL
dlatego po co go praktykować jeśli nie ma dla mnie znaczenia...
bo nie mam WIARY w to że za tym "idzie" coś więcej...

był kiedyś taki dowcip...
młoda kobieta gotuje obiad dla swojego dziecka i męża... kupuje mięso, obcina dwa boki tego mięsa i wkłada je do "bretfanki" / trudne słowo kij wie jak się pisze : )/
no i w końcu wyjmuje, chce nakładać... mąż pyta:
powiedz ale czemu obcięłaś te brzegi ?
Ona na to że, mama obcinała więc i ona obcina.
któregoś razu pyta mamy czemu obcina mięso na jego brzegach..
mama mówi że nie wie, ale babka tak robiła więc i ona tak robi..
pojechały do babki..
pytają "babciu czemu jak smażysz mięso to je obcinasz? "
na to babka odpowiada:
- ma małą "bretfankę" i mięso nigdy się nie mieści, dlatego obcinam.

jeśli już czegoś nie uznaję, nie widzę w tym sensu, to po co to robię ?
może czasem warto się zastanowić.
W XII macie Pamiątkę wieczerzy...
chrzest też jest...

ale sakramentom mówicie nie....

takie znane stwierdzenie "albo rybki albo akwarium"

a może w taki sposób łatwiej "zdobyć" katolików ?
  Mszał z 1962 roku - gdzie kupić.


Wypowiedzi: 29
Odsłon: 8967
Post Wysłano: Pon Maj 14, 2007 3:55 pm / Forum: Tradycyjny katolicyzm
     
Cytat:
Witam
Czy ktoś wydaje jeszcze mszały z Mszą trydencką? Gdzie poza allegro i antykwariatapi można takowy nabyć ( chodzi oczywiście o mszał dla kapłana a nie mszalik dla wiernych)
Pozdrawiam


Mszał dla kapłanów to Missale Romanum 1962 ( cały jest po łacinie - wiem bo widziałem na własne oczy ) Można go kupic w internecie na zagranicznych stronach katolickich wydawnictw, które podaję, proszę :

W Wydawnictwie św. Jana Neumanna ->

http://www.neumannpress.com/misrom19.html

http://www.neumannpress.com/misrom19.html

W wydawnictwie św. Tomasza z Akwinu ->

http://www.aquinasandmore.com/index.cfm/title/Missale-Romanum-1962/FuseAction/store.ItemDetails/SKU/2767/index.htm

http://www.aquinasandmore.com/index.cfm/title/Missale-Romanum-1962/FuseAction/store.ItemDetails/SKU/2767/index.htm

W wydawnictwie Southwell Books ( bardzo duży wybór przedsoborowych katolickich mszalików i książek pięknie wydanych ) ->

http://www.southwellbooks.com/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=1525

http://www.southwellbooks.com/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=1525

W tym samym wydawnicywie Missale Romanum 1962 można kupic w drugiej - pięknie ilustrowanej pobożnymi obrazkami wersji ->

http://www.southwellbooks.com/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=1532

http://www.southwellbooks.com/index.asp?function=DISPLAYPRODUCT&productid=1532

W Wydawnictwie Books For Catholic ( Książki Dla Katolików ) ->

http://www.booksforcatholics.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=B&Category_Code=Missals

http://www.booksforcatholics.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=B&Category_Code=Missals

W Wydawnictwie Editions Du Sainte Magdalene Tradycyjnego Zgromadzenia w Le Barroux -> http://www.barroux.org/boutique/items.php?SFamilleID=33&FamID=7&UID=14052007164332212.160.71.44

http://www.barroux.org/boutique/items.php?SFamilleID=33&FamID=7&UID=14052007164332212.160.71.44

http://www.barroux.org/boutique/items.php?SFamilleID=33&FamID=7&UID=2305200717011680.51.74.116

Oprócz wielkiego ołtarzowego wydania Missale Romanum 1962 można nabyc jeszcze ten sam mszał w mniejszym formacie,ponadto można nabyc tam jeszcze takie rarytasy jak świeżutko wydrukowane reedycje Liber Usualis Paryż 1962 r., Tradycyjny Rytuał Rzymski,Tradycyjny Psałterz, Diurnal Rzymski 1962,Tradycyjny Antyfonał Monastyczny, oraz pięknie wydane mszaliki 1962 dla użytku wiernych w pięknym skórzanym etui o w twardej oprawie do wyboru w czterech wariantach kolorystycznych!

Ceny wachają się w granicach od 310 do 120 dolarów, zaś w wydawnictwie z Le Barroux ceny są podane w euro i są zróżnicowane.Do wyboru, do koloru!

A swoją drogą czy ktoś z Państwa wie może gdzie mogę obejrzec sobie Mszał Urbana VIII z 1634 roku ,który był używany przez 300 lat! ? Widziałem już Mszały 1920,1955 i 1962, teraz jako historyk poszukuję Mszałów 1884 i 1634.Mszał 1920 ma brązową okładkę z wielkim złotym krzyżem, Mszał Piusa XII z 1955 jest jasno brązowy, zaś Mszał Jana XXIII z 1962, który obowiązuje nas tradycyjnych katolików jest czerwony ( mój ulubiony kolor ).

http://www.barroux.org/boutique/items.php?SFamilleID=33&FamID=7&UID=2305200717011680.51.74.116
  Sakramenty a sedewakantyzm


Wypowiedzi: 45
Odsłon: 8468
Post Wysłano: Pią Lut 03, 2006 8:51 pm / Forum: Sakramenty
     
Cytat:
Czy ktoś z sedewakantystów może wytłumaczyć na jakich podstawach uważają, iż PVI w kwestii zmiany rytu chrztu miał intencje przeciwne lub nie pokrywające się z intencjami Kościoła?


Szanowna Pani!

Po pierwsze, z wypowiedzi lutra też ułożono już katechizm katolicki! Poważnie! Wydano go w Niemczech w XIX wieku.

Po drugie, taka jest właśnie obłudna taktyka modernistów aby uśpić czujność nieostrożnych: raz mówić rzeczy arcykatolickie, a raz im w samych podstawach zaprzeczać.

Po trzecie, bardzo pouczająca może być lektura o analogicznej postawie konserwatywnych anglikanów, wobec Leona XIII, który nieomylnie orzekł o nieważności ich święceń:

..................................................................................................
Leon XIII. wytknął anglikanom, że z biegiem czasu odstąpili od nauki, której bronili jeszcze za czasów Reformacji aż do królowej Marii (1), i ostatecznie pod wpływem luterskim z odszczepieńców zostali innowiercami, mianowicie stracili wiarę w sakrament kapłaństwa i nie wyznawali, że Msza stanowi ofiarę Nowego Zakonu, więc swoich kandydatów do stanu duchownego nie dopuszczali właściwie do żadnych święceń ani nie powierzali im istotnej władzy kapłańskiej, aby mogli sprawować bezkrwawą Ofiarę. Stąd zmienili rytuał, aby zaznaczyć, że nie udzielają sakramentu kapłaństwa, tylko kandydatów stanu duchownego wynoszą na stanowisko równe urzędowi niemieckiego pastora.

Otóż na ten dowód Leona XIII. odpowiadają "arcybiskupi" nadspodziewanym zwrotem, że "po pierwsze, jak za czasów Reformacji, tak do dziś w Eucharystii uznają nie tylko sakrament, ale także Ofiarę, i to ofiarę nie pochwalną jedynie albo dziękczynną, nie samą ofiarę, składaną przez pobożnych i przez ich dary, na koniec nie tylko przypomnienie ofiary przeszłej, ale rzeczywistą, podmiotową i odnowioną w każdej chwili ofiarę, w której Chrystus istotnie obecny ciągle ofiaruje Sam Siebie jako żertwę na ołtarzu". Po drugie odpowiedź ich twierdzi, że "jak za czasów Reformacji, tak do dziś uznają w biskupach i księżach prawdziwych kapłanów, czyli sprawców ofiary, którzy przy święceniach dostają nadprzyrodzoną władzę, aby mogli na ołtarzu składać Chrystusa rzeczywiście obecnego i ofiarować jako żertwę zbawienia przy ofierze Mszy, właśnie tak, jak uczą wspólnie Kościół rzymski i Kościoły wschodnie".

Do tego wyznania wiary dodają: "Ta wiara ożywiała biskupów Kościoła anglikańskiego i tchnęła w ich święceniach i liturgiach, i zgodnie z tą wiarą zostały wydane rytuały zreformowane".

Te ostatnie słowa zawierają nieszczęściem błąd historyczny; ale ostatecznie cała ta odpowiedź tkwi w historycznym błędzie; nie w dogmatycznym, odwołuje błędy luterskie i wyznaje wiarę powszechną w sprawie święceń kapłańskich i ofiary Nowego Zakonu. Takiej odpowiedzi nikt nie oczekiwał.

całość: http://www.ultramontes.pl/Odpowiedz_anglikanska.htm
.........................................................................................

To, że teraz jacyś konserwatywni moderniści głoszą elementy nauki katolickiej nie oznacza, że tacy burzyciele katolickiej wiary jak Montini, mieli chrześcijańskie intencje. Powywracali wszystkie sakramenty. Walczyli z katolickimi rytami. Chcieli je zetrzeć z powierzchni ziemi. Prześladowali wszystkich, którzy stanęli w obronie katolickiej doktryny.

A teraz, to może Pani sobie myśleć "po katolicku"...
Chcecie? Macie starą mszę! Pani będzie się cieszyć, że ma stary ryt...
No ale co z tego, skoro sukcesja apostolska została przerwana, tak jak u anglikanów! Dokładnie tyle lat potrzebowali moderniści na ich rewolucję... tyle lat aby wymarły pokolenia ważnie wyświęconych kapłanów... A teraz to może Pani sobie wierzyć w co chce... Nawet w stare katechizmy. B-16 pani na to dozwoli w ramach modernistycznego supermarketu... Nie zmienia to faktu, że nastąpiło zerwanie modernistów z prawdziwą wiarą, z prawdziwym Kościołem i ich sakramenty są albo nieważne (jak święcenia biskupie), albo wątpliwe (jak chrzest).
  Rzut oka na nowy ryt egzorcyzmów


Wypowiedzi: 8
Odsłon: 69
Post Wysłano: Czw 12:00, 30 Paź 2008 / Forum: Szatan nie umarł! Ezoteryka, Okultyzm, Bałwochwalstwo....
      Nowy ryt egzorcyzmów

Egzorcyści po Soborze oczekiwali, że Rytuał Rzymski w części ich dotyczącej zostanie zmieniony, czy też raczej uzupełniony. Nie chodziło im o dostosowanie go do „ducha czasów”, co o pewne szczegóły „techniczne”. Oczekiwano więc, że nowy tekst będzie podawał więcej kryteriów opętania (przypomnijmy, że oryginał z 1614 r. podawał tylko trzy) oraz że więcej miejsca znajdzie się dla wezwań do N.M.Panny, bardzo skutecznych w walce z szatanem. Tymczasem, pomimo wieloletnich (1991–99) konsultacji, nowy tekst okazał się, delikatnie mówiąc, niewypałem16; doniesienie CWN z 1999 r. cytuje ks. Amortha, stwierdzającego, że po protestach egzorcystów nowy rytuał został „odłożony na półkę”17. Głośny wywiad, którego ten kapłan udzielił miesięcznikowi „30 Giorni”, zawiera szokujące stwierdzenia:

– Proszę księdza, włoskie tłumaczenie nowego rytuału dla egzorcystów jest już gotowe18.

– Owszem, jest gotowe. (...) Ten długo oczekiwany rytuał okazał się farsą. Niewiarygodną przeszkodą, która może nam uniemożliwić działanie przeciwko demonom.

– To poważne oskarżenie. O czym Ksiądz myśli?

– Dam tylko dwa przykłady. Spektakularne przykłady. Punkt 15. dotyczy uroków oraz jak powinno się z nimi postępować. Urok jest złem, które jest czynione poprzez poddanie się szatanowi. Może zostać uskutecznione w różnych formach, takich jak zaklęcia, przekleństwa, złe oko, voodoo lub macumba. Stary rytuał wyjaśniał, jak powinno się z tym walczyć. Nowy rytuał kategorycznie stwierdza, że jest absolutnie zabronione odprawianie egzorcyzmów w takich przypadkach. To absurd! Uroki są najbardziej częstą przyczyną opętania oraz zła, czynionego z pomocą demona: co najmniej w 90% przypadków! Równie dobrze egzorcyści mogliby w ogóle nie przeprowadzać egzorcyzmów. Punkt 16. definitywnie stwierdza, że nie powinno się egzorcyzmować, jeśli nie jest się pewnym obecności diabła. Jest to przykład wyjątkowej niekompetencji: pewność co do obecności diabła uzyskuje się właśnie przez egzorcyzm. (...) Postanowienia zawarte w nowym Rytuale są bardzo poważne i bardzo niszczycielskie. Są owocem ignorancji i braku doświadczenia.

– Ale czyż nowy Rytuał nie został napisany przez specjalistów?

– Ani trochę! W ciągu ostatnich dziesięciu lat nad Rytuałem pracowały dwie komisje; jedna składała się z kardynałów i była odpowiedzialna za Praenotanda, to znaczy za wstępne wytyczne, a druga za modlitwy. Mogę z pewnością stwierdzić, że żaden z członków tych komisji nigdy nie przeprowadził egzorcyzmów, nigdy nie był obecny przy egzorcyzmie ani nie miał najmniejszego pojęcia, czym w ogóle są egzorcyzmy (podkreślenie moje – P. J.). Tutaj właśnie tkwi błąd, „grzech pierworodny” tego Rytuału. Nikt z tych, którzy go opracowywali, nie był specjalistą.

– Czy to znaczy, że dla Księdza ten nowy rytuał jest bezużyteczny w walce z demonami?

– Tak. Dali nam słabą broń. Skuteczne modlitwy, których używano od dwunastu stuleci, zostały usunięte i zastąpione przez nowe, którym tej skuteczności brakuje.19
  Ojciec Pio wobec rewolucji soborowej - o.Jan OFMCap


Wypowiedzi: 92
Odsłon: 3409
Post Wysłano: Nie Lis 23, 2008 5:37 pm / Forum: Archiwum
     
Cytat:


To nie wiesz dlaczego wstawiono stół na prezbiterium? na podstawie jakich zarzadzeń? Przecież byłeś wtedy młodym ksiedzem.

A odpowiedź jest niestety prosta i brutalna: Nie ma takich przepisów.

Wytłumacz mi więc jak to się stało, że jednocześnie w całym kościele zaczęto ustawiać takie ołtarze. Czy nie jest to działanie Ducha Świętego?
A może poszukasz Instrukcji Inter Oecumenici wydanej przez Świętą Kongregację Obrzędów w dniu 26 września 1964 r.
Przepraszam, że nie mogę znaleźć jej polskiego tłumaczenia. Znam tylko opracowania. Na tą Instrukcję powołuje się Ogólne wprowadzenie do trzeciego wydania Mszału Rzymskiego z 2oo2 r. mówiąc o Ołtarzu w p. 296 - 308.

Przeczytałem tę instrukcję, ale nic tam nie ma o wstawianiu stołu w prezbiterium. Instrukcja nic o czymś takim nie mówi. Wręcz wyraźnie zaznacza oddzielność ołtarza od prezbiterium.

Ale znalazłem rzecz żenującą tj. nakazuje się pominięcie egzorcyzmów w celebrowaniu Chrztu :

II. Opuszczenia w uzupełniającym obrzędzie chrzcielnym (do art. 69 Konst.).

62. W obrzędzie, uzupełniającym opuszczenia przy chrzcie dziecka, który Rytuał rzymski podaje w tyt. II r. 5, należy opuszczać egzorcyzmy wymienione pod n. 6 (Exi ab eo), 10 (Exorcizo te, immunde spiritus - Ergo, maledicte diabole) i w n. 15 (Exorcizo te, omnis spiritus).

63. W obrzędzie uzupełniającym opuszczenia przy chrzcie dorosłych, a znajdującym się w Rytuale rzymskim w tyt. II r. 6, należy opuścić egzorcyzmy wymienione w nn. 5 (Exi ab eo), 15 (Ergo, maledicte diabole), 17 (Audi, maledicte satana), 19 (Exorcizo te - Ergo, maledicte diabole), 21 (Ergo, maledicte diabole), 23 (Ergo, maledicte diabole), 25 (exorcizo te - Ergo, maledicte diabole), 31 (Nec te latet) i 35 (Exi, immunde spiritus).

Instrukcja ta jest niezgodna z ówczesnym Kodeksem Prawa Kanonicznego chociażby z tego powodu.
 
Strona 1 z 1Idź do strony 1


  • Rytuał Pieczęci
  • Rzut dyskiem
  • Rząd Islandii
  • Ryszard Bogucki
  • Salony SPA
  • Ryszard Chłopek
  • Sacred Heart
  • Rys historyczny
  • salonach ślubnych
  • Salon Kitty
  • page 2800
  • jasnowidz amina telefon
  • felietony;polskich;autorow
  • szybcy i wsciekli pl 320x240 download
  • buldozek francuski off 370
  • klinkier Warszawa i okolice
  • Wyszukaj Onetskype
  • satelita ferguson
  • Oczy tej malej Osiecka